Kā sagatavoties attālinātai ārsta konsultācijai?

Mūsdienās arvien pieprasītākas kļūst attālinātās ārstu konsultācijas. Attālinātām konsultācijām ir virkne priekšrocību, tostarp, iespēja konsultēties ar savu ārstu sev ērtā laikā un vietā, tiek ietaupītas izmaksas un laiks, kas jāpavada ceļā, nav inficēšanās riski (īpaši pandēmijas vai epidēmijas laikā), tā ir iespēja ērti nosūtīt visu informāciju par savu veselību digitālā formātā, turklāt nereti ārstiem ir iespēja konsultēt pacientu ātrāk, nekā šāda konsultācija būtu iespējama klātienē.

Šobrīd Latvijā šādus pakalpojumus piedāvā gan videokonsultāciju iespējām piemērotas platformas, kā piemēram, www.medon.lv vai www.doconline.lv, gan arī atsevišķas slimnīcas un veselības centri. Lai attālinātā konsultācija noritētu veiksmīgi, kā arī lai konsultācijai atvēlētais laiks tiktu izmantots racionāli, svarīgi tai rūpīgi sagatavoties. Tāpēc esam apkopojuši ārstu, veselības aprūpes ekspertu ieteikumus un pacientu pieredzi, lai attālinātā konsultācija noritētu veiksmīgi un pilnvērtīgi.

Lai sagatavotos video konsultācijai ar ārstu, iepazīstieties ar šiem padomiem!

Visu pierakstiet:

Nepieciešamās tehnoloģijas

Pirms konsultācijas noskaidrojiet visas palīgtehnoloģijas vai programmas, kas jums var būt nepieciešamas, lai piedalītos konsultācijā. Videokonsultācijai parasti nepieciešams dators, planšetdators vai mobilais tālrunis, kā arī interneta pieslēgums. Ja ir kādas problēmas ar tehnoloģijām, lūdziet padomu vai palīdzību savam ģimenes loceklim, kurš nepieciešamības gadījumā arī var piedalīties attālinātajā konsultācijā.

Noteikti pārskatiet visus e-pasta ziņojumus, īsziņas vai citu saziņu no ārsta konsultatīvās platformas/iestādes, kas pēc reģistrācijas vizītei var nosūtīt papildus informāciju par gaidāmo tikšanos un to, kā izmantot attiecīgās konsultāciju platformas tehnoloģijas.

 

Svarīgi tehniski ieteikumi pirms konsultācijas:

Patiesas informācijas sniegšana

Lai ārsts varētu jums sniegt iespējami precīzus ieteikumus, svarīgi ārstam teikt patiesību par jūsu veselības stāvokli, kā arī atbildēt arī uz jautājumiem par dzīvesveida ieradumiem, problēmām utml.  Ja raizējaties par privātumu, informējiet par to pakalpojuma pirms konsultācijas vai pat tikšanās sākumā.

Konsultācijas ietvaros var uzdot jautājumus par: alkohola lietošanu, smēķēšanu, narkotiku lietošanu, vardarbību ģimenē, iepriekšējām operācijām un hospitalizācijām, hormonu lietošanu, zālēm un uztura bagātinātājiem utml.

Pēc jūsu tikšanās

Parasti attālinātā konsultācija nebeidzas ar atslēgšanos no videosarunas, parasti tiek nosūtīts vizītes apkopojums, iespējams arī saņemt papildus ieteikumus (piemēram, par medikamentiem, turpmākiem izmeklējumiem utml.). Ja Jums ir vēl kādi jautājumi par sniegto konsultuāciju vai palikušas neskaidrības, sazinieties ar pakalpojuma nodrošinātāju, nosūtot e-pastu vai zvanot un  norādīto kontakttālruni.

Sniedziet atsauksmes un ieteikumus! Dalieties gan ar savu labo pieredzi, gan iespējamiem uzlabojumiem – attālinātās konsultācijas ir salīdzinoši jauns pakalpojums, tāpēc ir svarīgi zināt , kā pēc iespējas uzlabot un pilnveidot pakalpojumu un pacientu pieredzi.

Maksa par attālināto konsultāciju

Pirms pieteikšanās pie attālināto konsultāciju sniedzēja, noskaidrojiet, kādas ir izmaksas un konsultācijas ilgums – vai tas ir valsts apmaksāts pakalpojums vai privāts pakalpojums.  Daudzas attālinātās konsultācijas šobrīd sedz arī veselības apdrošināšana. Sazinieties ar savu apdrošināšanas kompāniju, lai uzzinātu, vai jūsu polise sedz šādu pakalpojumu. Ņemot vērā to, ka konsultācijas noris attālināti, tad lielākoties arī apmaksa par pakalpojumu notiek attālināti, izmantojot bankas karti vai internetbanku.

Kā rīkoties, ja rodas problēmas ar tehnoloģijām

Zemāk apkopoti padomi un ieteikumi, ko varat izmantot, ja rodas problēmas ar pieteikšanos attālinātajai konsultācijai vai ja tikšanās laikā rodas problēmas ar tehnoloģijām:

Ieteikumus apkopojusi un izstrādājusi biedrība “ParSirdi.lv”. Par ieteikumu izmantošanu, lūgums sazināties, rakstot uz e-pastu: info@parsirdi.lv